Covid-19 maatregelen

Aan welke algemene veiligheids- en hygiëne-eisen moeten we ons houden? 

  • Houd de door het RIVM voorgeschreven afstanden aan. Thans 1,5 meter voor personen ouder dan 12 jaar;
  • Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);
  • Blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en dit in de afgelopen 7 dagen is vastgesteld;
  • Blijft thuis als je in thuis-isolatie bent omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Houd 1,5 meter afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar onderling);
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • Was vaak de handen met water en zeep. In ieder geval na het aanraken van objecten waar veel mensen aan zitten (deurknoppen, pinapparaten, afstandsbediening, etc.); na een toiletbezoek; na hoesten, niezen in de handen; na het snuiten van de neus;
  • Vermijd het aanraken van je gezicht;
  • Schud geen handen.

 

Instructies voor het deelnemen aan zwemtrainingen

Voor iedere training moet je je aanmelden. Hoe gaat dit in z'n werk?

  1. Ga naar https://www.supersaas.nl/schedule/Zwem_Goud/
  2. Log in met je e-mailadres en het wachtwoord (dat je per mail gekregen hebt)
  3. Je komt in het overzicht van deze week (met alleen de woensdag- en vrijdagtraining).
  4. Klik op een trainingsblok om je aan te melden. Er verschijnt een pop-up waarop je naam al ingevuld is. Door te klikken op 'Reservering Toevoegen' en dan op 'Maak Reservering' maak de jouw aanmelding voor de training definitief.
  5. Je krijgt een bevestigingsmail (check ook ff je spambox!).
  6. Inschrijven kan vanaf 2 dagen voor de training tot 1 uur voor de training.
  7. Wijzigen/annuleren kan ook tot 1 uur voor een training.
  8. DUS: Als je ingeschreven hebt, maar toch niet kunt, of als je de onder 'veiligheids- en hygiëne-eisen' genoemde klachten hebt ontwikkeld, MOET je dat uiterlijk 1 uur van tevoren laten weten door in te loggen en je reservering te verwijderen.
  9. De trainer en de coronacoördinator (CC) maken de baanindeling.
  10. Er is geen maximum aantal deelnemers en dus geen wachtlijst.
  11. Je aanmeldgegevens worden per training 4 weken bewaard i.v.m. evt. benodigd 'bron- en contact-onderzoek', daarna wordt het bestand verwijderd. Door je voor de training in te schrijven ga je hiermee akkoord.

NB 1 Je kunt de agenda ook benaderen via je smartphone. Je kunt hem toevoegen als was het een App door de functie 'Zet op beginscherm' (iPhone) of 'Toevoegen aan startscherm' (Android) te gebruiken. Er wordt een icoontje aan het startscherm toegevoegd waarmee je rechtstreeks naar de agenda gaat.

NB 2 Heb je hulp nodig bij het aanmelden, bekijk dan de instructievideo. Die legt je stap voor stap uit hoe het je je kunt aan- en afmelden.

 

Wat zijn de afspraken van huis tot aan het water?

  1. Kom alleen of kom met personen uit jouw huishouden;
  2. Kom met persoonlijk vervoer: zoals te voet, met de fiets of auto.
  3. Kom op zijn vroegst maximaal 5 minuten voor aanvang van de training naar het zwembad;
  4. Dringend advies om binnen het gebouw van het Helperzwembad een mondkapje te dragen (niet in het water uiteraard);
  5. Kleed je thuis om: zwemkleding onder je gewone kleding; maak gebruik van badslippers.
  6. Was je handen bij binnenkomst in het zwembad; 
  7. Volg in het zwembad de gele lijn en en pijlen;
  8. Douchen kan NIET in het zwembad; 
  9. Doe al je kleding in je tas en zet die in het zwembad, 1,5 meter van elkaar;
  10. Raak zo min mogelijk aan;
  11. Kom op tijd, want te laat komen is niet meetrainen!

 

Wat zijn de afspraken in het water? 

  1. De normale badindeling geldt;
  2. In het water geldt de 1,5 meter regel.
  3. Tijdens de trainingen gebruiken we geen hulpmiddelen (plankje, pullbuoy, zoomers, enz), ook niet die van jezelf;
  4. De trainer houdt 1,5 meter afstand tot de zwemmers.

Na de training:

  1. Loop met je tas en kleding naar een kleedkamer of een badhokje (volg de pijlen); maximaal 6 personen in een kleedkamer;
  2. Je mag NIET douchen;
  3. Afdrogen en aankleden; 
  4. Meteen naar huis;
  5. Niets en niemand aanraken.