Covid-19 maatregelen

Aan welke algemene veiligheids- en hygiëne-eisen moeten we ons houden? 

  • Houd de door het RIVM voorgeschreven afstanden aan. Thans 1,5 meter voor personen ouder dan 12 jaar;
  • Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);
  • Blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en dit in de afgelopen 7 dagen is vastgesteld;
  • Blijft thuis als je in thuis-isolatie bent omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Houd 1,5 meter afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar onderling);
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • Was de handen met water en zeep als je handen mogelijk besmet zijn: na het aanraken van objecten waar veel mensen aan zitten (deurknoppen, pinapparaten, afstandsbediening, etc.); na een toiletbezoek; na hoesten, niezen in de handen; na het snuiten van de neus;
  • Vermijd het aanraken van je gezicht;
  • Schud geen handen.

 

Instructies voor het deelnemen aan zwemtrainingen

Voor iedere training moet je je aanmelden. Hoe gaat dit in z'n werk?

  1. Ga naar https://www.supersaas.nl/schedule/Zwem_Goud/
  2. Log in met je e-mailadres en het wachtwoord (dat je per mail gekregen hebt)
  3. Je komt in het overzicht van deze week (met alleen de woensdag- en vrijdagtraining).
  4. Klik op een trainingsblok om je aan te melden. Er verschijnt een pop-up waarop je de beschikbare plekken kunt zien. Je naam is al ingevuld. Door te klikken op 'Reservering Toevoegen' en dan op 'Maak Reservering' maak de jouw aanmelding voor de training definitief.
  5. Je krijgt een bevestigingsmail (check ook ff je spambox!).
  6. Inschrijven kan vanaf 2 dagen voor de training tot 1 uur voor de training.
  7. Wijzigen/annuleren kan tot 4 uur voor een training.
  8. DUS: Als je ingeschreven hebt, maar toch niet kunt, of als je de onder 'veiligheids- en hygiëne-eisen' genoemde klachten hebt ontwikkeld, MOET je dat uiterlijk 4 uur van tevoren laten weten door in te loggen en je reservering te verwijderen.
  9. De trainer en de coronacoördinator (CC) maken de baanindeling.
  10. Is de training vol, dan kom je op de wachtlijst te staan. Zegt een zwemmer af, dan ontvang je een mail met een bevestiging dat je kunt komen zwemmen.
  11. Je aanmeldgegevens worden per training 4 weken bewaard i.v.m. evt. benodigd 'bron- en contact-onderzoek', daarna wordt het bestand verwijderd. Door je voor de training in te schrijven ga je hiermee akkoord.

NB 1 Je kunt de agenda ook benaderen via je smartphone. Je kunt hem toevoegen als was het een App door de functie 'Zet op beginscherm' (iPhone) of 'Toevoegen aan startscherm' (Android) te gebruiken. Er wordt een icoontje aan het startscherm toegevoegd waarmee je rechtstreeks naar de agenda gaat.

NB 2 Heb je hulp nodig bij het aanmelden, bekijk dan de instructievideo. Die legt je stap voor stap uit hoe het je je kunt aan- en afmelden.

 

Wat zijn de afspraken van huis tot aan het water?

  1. Kom alleen of kom met personen uit jouw huishouden;
  2. Kom met persoonlijk vervoer: zoals te voet, met de fiets of auto.
  3. Kom op zijn vroegst maximaal 5 minuten voor aanvang van de training naar het zwembad;
  4. Kleed je thuis om: zwemkleding onder je gewone kleding; maak gebruik van badslippers.
  5. Douche thuis en was je handen voor je vertrekt nogmaals; 
  6. Bij binnenkomst hoor je van de CC of de trainer op welke plek in het bad je die training zwemt (je 'hangplek'), zie bijlage 2;
  7. Volg in het zwembad de gele lijn en op de aangegeven plekken doe je je kleding uit (om de 1,5 meter op de bank langs het zwembad) en doe alles in je tas; 
  8. Laat je tas op de bank staan;
  9. Raak zo min mogelijk aan;
  10. Ga direct naar je aangewezen zwemplek;
  11. Houdt altijd 1,5 meter afstand tot iedereen;
  12. Kom op tijd, want te laat komen is niet meetrainen!

 

Wat zijn de afspraken in het water? Zie ook de tekeningen in de bijlages

  1. Het oude bad (woensdag) is ingedeeld in twee vakken: vak A = baan 1 en 2, vak B = baan 3 en 4;
  2. Het nieuwe bad (vrijdag) is ingedeeld in drie vakken verdeeld over vijf banen.
  3. In elk vak liggen maximaal 8 zwemmers;
  4. De zwemrichting is ene baan heen, andere terug (rechts houden, zoals altijd);
  5. Inhalen niet toegestaan en altijd 1,5 achter elkaar afstand houden;
  6. Zwem boven de zwarte lijn op de bodem, zodat je voldoende afstand van de tegenliggers houdt;
  7. Het is verboden om op de lijnen te hangen;
  8. Tijdens de trainingen gebruiken we geen hulpmiddelen (plankje, pullbuoy, zoomers, enz), ook niet die van jezelf;
  9. Rust op je eigen plek;
  10. Wisselen van plek kan alleen in goed overleg (bijv. door eerder starten; je eigen hangplek wijzigt nooit, alleen de zwemvolgorde);
  11. Binnen een baan stemmen de zwemmers met elkaar af wanneer gestart wordt;
  12. De trainer houdt 1,5 meter afstand tot de zwemmers.

Na de training:

  1. Loop met je tas en kleding naar een kleedkamer of een badhokje (volg de pijlen); maximaal 6 personen in een kleedkamer;
  2. Niet douchen;
  3. Afdrogen en aankleden; 
  4. Meteen naar huis;
  5. Niets en niemand aanraken.

 

BIJLAGE A Zwembadindeling oude bad (woensdag)

badindeling oude bad

 

 

BIJLAGE B: Zwembadindeling nieuwe bad (vrijdag)

badindeling nieuwe bad

 Je kunt het plan van aanpak inclusief de badindelingen ook DOWNLOADEN.